5 błędów Junior Project Managera
Niedostateczna komunikacja
Brak właściwej komunikacji czy założenie, że coś jest oczywiste i nie trzeba o tym mówić, może prowadzić do nieporozumień i problemów w projekcie. Ważne jest, aby ustalić zasady komunikacji oraz zadbać o dobry przepływ informacji zarówno wewnątrz organizacji, jak i z zewnętrznymi Interesariuszami.
Czy warto zarządzać zmianą?
Nic nie jest tak stałe jak ciągła zmiana. Może to trywialny slogan, ale codzienność zapewnia różnorodność i niestałość w każdym aspekcie życia. A co dopiero, gdy myślimy o projekcie, który, z założenia, prowadzi do modyfikacji oprogramowania, procesu, zastosowania itp., ma początek i koniec, cel i wynik. I czas! ⏰ Im dłuższy projekt, tym więcej czasu na zwroty w kontekście wymagań, otoczenia, zakresu, zasobów, interesariuszy, uczestników, budżetu… 🔁 Ze względu na te i inne zależności, bardzo istotne jest zarządzanie zmianą. 💼
Małe projekty Czy warto nimi zarządzać?
Tak, zarządzanie małymi projektami może być bardzo wartościowe i korzystne z wielu powodów.
Narzędzia do monitorowania harmonogramu: Czy tylko MS Project?
W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, skuteczne zarządzanie projektami to kluczowy element sukcesu. 🚀💼 Jednakże, czy zawsze musimy polegać na tym samym narzędziu? 🤔
Jak szczegółowo opisywać wymagania vs zlecenie?
Określenie wymagań biznesowych jest niezwykle ważnym elementem kontraktowania prac dla obu stron. Szczególnie dla Zamawiającego, bo to on wie najlepiej, jaką ma potrzebę, czego oczekuje od dostarczonego rozwiązania. Wymagania, a w konsekwencji zlecenie, muszą więc być jasne i precyzyjne co do oczekiwanego (okres) rezultatu projektu. Dotyczy to głównie wymagań funkcjonalnych, ale równie dużą staranność należy włożyć w opis wymagań niefunkcjonalnych, które mogą wpływać np. na możliwość, sposób i skuteczność użycia / wdrożenia dostarczonego rozwiązania.
Dlaczego projekty się nie udają?
Bo są źle opisane lub zrozumiane wymagania. Bo Wykonawca źle je oszacował. Bo była zła komunikacja w projekcie. Bo w krytycznym momencie projektu zabrakło zasobów. Bo zmaterializowały się źle zarządzane ryzyka. Bo… i tak można mnożyć.